Kornyts’ka Yuliya

Kornyts’ka Yuliya

Kornyts’ka Yuliya Anatoliyivna, PhD (Education), associate professor. In 2005 graduated from the National Technical University of Ukraine “Kyiv Polytechnic Institute” (Faculty of Linguistics) with the qualification “Interpreter, teacher (English, German languages)”. In 2011 completed the PhD study specializing in the theory and methodology of education (13.00.07) at the Institute of education problems of NAPS of Ukraine. On the 25th of October 2011 got a degree in Pedagogical Studies for the submitted dissertation “Education of social values for the students of higher technical educational establishments”. Since 2005 has been working at the Faculty of linguistics, NTUU “KPI” delivering courses “English as a Foreign Language”, “English for professionally oriented communication”, “English for Specific and Academic Purposes”. Actively participates in scientific and methodological national and international conferences. Сonstantly attends professional trainings and workshops. The author of a course book for the first-year students of technical universities studying Information Technology and Computing. The area of scientific interests: the methodology of teaching ESP, pedagogical integration of ICT into foreign language teaching process, problems of technical university students education.

Scientific publications

  1. Вікі-технологія як інструмент навчання професійно-орієнтованої лексики студентів немовних спеціальностей / Ю. А. Корницька // Теорія та методика управління освітою. Електронне наукове фахове видання. – Випуск 2 (20), 2018. – Режим доступу: http://umo.edu.ua/images/content/nashi_vydanya/metod_upr_osvit/v2_17/%D0%9A%D0%BE%D1%80%D0%BD%D0%B8%D1%86_%D0%BA%D0%B0.pdf
  2. Інтерактивні методи навчання іноземних мов студентів технічних спеціальностей в контексті компетентістного підходу / Ю. А. Корницька // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : наук. журнал / голов. ред. А. А. Сбруєва. –Суми: Вид-во СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2018. – № 1(75). – С. 225-234
  3. Роль та місце тестування в навчанні іноземних мов / Ю. А. Корницька //Молодь і ринок : науково-педагогічний журнал. ‒ № 4 (159) квітень. ‒ Дрогобич : Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2018. – С. 52 – 57 (Категорія Б)
  4. Креативне письмо в курсі іноземної мови для студентів немовних спеціальностей / Ю. А. Корницька // Інноваційна педагогіка: науковий журнал. – 2019. – Вип. 11. – Т. 2. – С. 48-50
  5. Flipped classrom in the esp course: students’ perceptions // Молодь і ринок : щомісяч. наук.-пед. журн. – 2020. – № 1 (180). – С. 116-120 https://doi.org/10.24919/23084634.2020.195964
  6. Developing reading skills in a flipped class / Ю. А. Корницька // Інноваційна педагогіка: науковий журнал. – 2020. – Вип. 20. – Т. 2. – С. 62-64
  7. Developing reading skills in a flipped class: an algorithm / Ю. А. Корницька, О. М. Народовська // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Збірник наукових
  8. праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова. – Випуск 78. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2020. – С.121-125. https://doi.org/10.31392/NPUnc.series5.2020.78.26
  9. Designing web-quests: theory and practice/ Ю. А. Корницька // Інноваційна педагогіка: науковий журнал. – 2021. – Вип. 32. – Т. 2. – С. 182-186. https://doi.org/10.32843/2663-6085/2021/32-2.36
  10. Chaper 4: Flipped ESP class: a case study// Science for modern man: education, psychology, philosophy, philology, art history. Monographic series «European Science»/ Akimenko G.V., Anisimova O.E. et. al – Karlsruhe, ScientificWorld. – 2021. – Book 4. Part 7. DOI: 10.30890/2709-2313.2021-04-07-001 ISBN 978-3-949059-15-5 2
  11. WebQuest in ESP classroom: effect and students’ attitude [Текст] / Ю. А. Корницька // Молодий вчений. — 2019. — №5 (69). Режим доступу: http://molodyvcheny.in.ua/ru/archive/69/
  12. Flipped esp class: facilitation // Herald pedagogiki (wydanie specjalne). № 54. 2020. pp. 50 – 53.
  13. Flipped esp class: a solution for developing reading skills // Norwegian Journal of development of the International Science. No 54 (4) 2021. pp. 16 – 23. doi: 10.24412/3453-9875-2021-54-4-16-22
  14. Соціальний сервіс Flickr в навчанні іноземних мов. // Матеріали Міжнародної науково-методичної конференції « Мови професійної комунікації: лінгвокультурний, когнітивно-дискурсивний, перекладознавчих та методичний аспекти», 28 лютого 2018 р. – К. : КПІ ім.. Ігоря Сікорського, Вид-во «Політехніка», 2018. – С. 119-121.
  15. Лінгвістчний корпус в навчанні іноземних мов // Матеріали ХІІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Сучасні підходи та інноваційні тенденції у викладанні іноземних мов», 12 квітня, 2018 р. – К., 2018 – С. 82-84.
  16. Інтерактивні методи навчання іноземних мов // Матеріали міжнародної науково-практичної конференції «Science, research and development», 30 березня, 2018 р. – Роттердам: «Diamond trading tour», 2018. –  С. 43-46.
  17. Web 2.0 tools for foreign languages teaching: word clouds// Матеріали міжнародної науково-практичної конференції «Education and Applied Psychology: actual perspectives», 15 травня 2018 р. – Відень: «Premier publishing», 2018. – С. 42-45.
  18. Ефективне використання тестів в процесі навчання іноземних мов // Матеріали міжнародної науково-практичної конференції «Новейшие достижения науки – 2018», 15 березня, 2018 р. – Софія : Вид-во «БялГРАД-БГ ОДД», 2018 – С. 82-86.
  19. Wiki-based activities in ESP course// Annual conference on current foreign languages teaching issues in higher education: Conference Proceedings, 16th May, 2019. – Kyiv: National Technical University of Ukraine “Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute” FL, 2019. – P. 171-174.
  20. Wiki in an university course: use and students’ attitude // International Scientific Conference Scientific development of new eastern Europe: Conference Proceedings, Part 1, April 6th, 2019. – Riga, Latvia: Baltija Publishing. – C. 47-50 doi: https://doi.org/10.30525/978-9934-571-89-3_17
  21. Wiki: students’ attitude // International Scientific and Practical Conference Psychology and pedagogy as sciences of formation and development of modern personality: Conference Proceedings, December 27 – 28, 2019. – Wloclawek, Republic of Poland: Cuiavian Univercity. – P. 138-140
  22. Wiki activities in teaching process // II Annual conference on current foreign languages teaching issues in higher education: Conference Proceedings, 14th May, 2020. – Kyiv: National Technical University of Ukraine “Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute” FL, 2020. – P. 94-94.
  23. Designing Web Quests: practice // Science and education: problems, prospects and innovations: Proceedings of VII International Scientific and Practical Conference , Kyoto, Japan, 1-3 April 2021. – 92-98.
  24. Interactive reading in an ESP course // The world of science and innovation: Proceedings of The 9th International scientific and practical conference, London, United Kingdom. 7-9 April, 2021. – P. 67-73.
  25. Designing educational quests // III Annual conference on current foreign languages teaching issues in higher education: Conference Proceedings, 13th May, 2021. – Kyiv: National Technical University of Ukraine “Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute” FL, 2021. – P. 59-62.