Serheieva Oksana

In 2013 graduated from the Faculty of Linguistics, Oksana Serheieva obtained a Master’s degree in philology; qualified as a teacher of English and French languages and foreign literature. In 2013, she began working at Department of English language for Humanities №2 and later at the Ukrainian-Polish Higher Educational Institution “Central European University”. Oksana Serheieva has been working at the Department of English language for Humanities №3 at the faculty of Informatics and Computer Science since 2018. Oksana Serheieva constantly trains students to write conference papers in English in conformity with their specialty, prepare reports for international conferences and participate in competitions. She prepares and updates methodological materials for English language lessons according to the student’s majors.  Oksana Serheieva attends professional trainings, seminars and refresher courses. The teacher participates in international conferences and seminars in Ukraine and abroad.

СТАТТІ

Slang in programming language// Соціально-гуманітарний вісник: зб. наук. пр. – Вип. 31. – Харків: СГ НТМ «Новий курс», 2020. –  С. 61-62

E-learning in European higher education institutions//

Соціально-гуманітарний вісник: зб. наук. пр. – Вип. 36. – Харків: СГ НТМ «Новий курс», 2020. – C. 71-72

Speaking skills development // Креативний простір: електрон. наук. журн. – № 1. – Харків: СГ НТМ «Новий курс», 2021. – C. 14-16

Датські Efterskole як педагогічний феномен//Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наук. пр./[редкол.: А.В. Сущенко (голов. ред.) та ін.], вип. 74, Т.1,  м.Запоріжжя, 2021 р. – с. 54 – 57

ТЕЗИ

Writing as a collaborating activity //Соціально-гуманітарний вісник, Зб.наук.праць,  Вип. 24. – Харків: СГ НТМ «Новий курс», 2018, с. 59…60

Different methods of teaching vocabulary // Матеріали III Міжнародної науково-практичної конференції., Зб.наук.праць  «Потенціал сучасної науки”, – 2018, Частина 2, с. 39-40

Teaching through games // Сучасні тенденції та фактори розвитку педагогічних та психологічних наук: матеріали науково – практичної конференції. – Київ: ГО «Київська наукова організація педагогіки та психології», 31 січня – 1 лютого 2020р. – Ч 1. – с.  70-71.

Promoting critical thinking skills// Сучасні тенденції викладання іноземних мов у закладах вищої освіти: Матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції, 14 травня 2020р. – К., 2020. – с. 54-56.

Vocabulary improvement//ІІІ Annual Conference on Current Foreign Languages Teaching Issues in Higher Education: Conference Proceedings of the International Scientific and Practical Conference, Kyiv, 2021. – pp. 100-103

Teaching vocabulary to introverts and extroverts// Ключові питання наукових досліджень у сфері педагогіки та психології у XXI ст.: Збірник тез наукових робіт учасників міжнородної науково-практичної конференції (м.Львів, 29-30 січня 2021 року). – Львів: ГО «Львівська педагогічна спільноті, 2021. – С. 184 – 186

Translating and transformation of idiomatic/phraseological and stable expressions //Materials of the VIII international scientific conference ‘Foreign language in the system of secondary and higher education’, – 2018. – Prague, pp. 19-20.

Google classroom as a tool for distance learning//The 5th International scientific and practical conference “Scientific achievements of modern society”,Cognum
Publishing House, Liverpool, United Kingdom, 2020. – p. 198-200

The role of strategic competence in teaching English for specific purposes // “Modern systems of science and education in the USA, EU and post-Soviet countries ‘2021”, – Seattle, Washington, USA.: No 5 on February 28, 2021. pp. 95-98