Kronda Olha

Graduated from the Faculty of Philology of Kamenetz – Podilsky State Pedagogical University with a degree in Pedagogy and Methodology of Secondary Education, English and Russian language and literature and foreign literature in 1999. Between 2007 and 2010 she studied at the National Academy of Management at the Faculty of Economics and Finance, while at the same time, working as an English teacher at the pre-entering training department of the same institution. After obtaining her  Master’s Degree in Finance, she worked  in the field of international economic activity, being deeply involved in international projects and conferences,  doing internships in the Netherlands (IntercommIT B.v.) and Germany (SAP, GEFEG), organizing support for EDI, import and export processes. Since 2010, the founder and teacher of Interlingua School (teaching Ukrainian and Russian for foreigners) https://russianonskype.wordpress.com/, as well as EAP School which is a school of practical English language called “English English Among People”  https://www.facebook.com/eap.pp.ua/.

Olga P. Kronda, Svitlana L. Proskura, Svitlana H. Lytvynova. Students Academic Achievement Assessment in Higher Education Institutions. – ICTERI 2020: 16th International Conference on ICT in Education, Research, and Industrial Applications, Part II: 3d International Workshop on Professional Retraining and Life-Long Learning, using ICT: Person-oriented Approach (3L-Person 2020)  Kyiv, Ukraine, October,  SCOPUS

Olga P. Kronda, Svitlana L Proskura, Svitlana H Lytvynova. Mobile Learning as a Сomplementary Approach in the Organization of the Studying Process in Educational Institutions ICTERI 2020: 16th International Conference on ICT in Education, Research, and Industrial Applications, Part II: 3d International Workshop on Professional Retraining and Life-Long Learning, using ICT: Person-oriented Approach (3L-Person 2020)  Kyiv, Ukraine, October  SCOPUS
Olga P Kronda. The level of digital technologies use in higher education institutions in the conditions of distance and blended learning, VІІI All-Ukrainian scientific-practical conference Scientific Youth, Institute of Information Technologies and Learning Tools, National Academy of Educational Sciences  of Ukraine, Kyiv, 2020.

Кронда О.П., Проскура С.Л., Литвинова С.Г.  Засоби організації дистанційного навчання в період карантину 2020 року в закладах вищої освіти України. Стаття в монографії:Екстрене дистанційне навчання в Україні:  / За ред. В.М. Кухаренка, В.В. Бондаренка – Харків:. Вид-во КП «Міська друкарня», С.299-  2020. – 409 с

Кронда О.П. Проскура С.Л., Литвинова С.Г. Оцінювання рівня знань бакалаврів комп’ютерних наук в закладах вищої освіти. Міжнародна науково-практична конференція «Сучасні тенденції та фактори розвитку педагогічних та психологічних наук в Україні та країнах ЄС» м. Люблін, Республіка Польща 25–26 вересня 2020 р.

Кронда О.П. Проскура С.Л., Литвинова С.Г. Визначення рівня використання цифрових технологій як перший крок до цифрової трансформації освітнього процесу. ХІV Всеукраїнська науково-практична конференція (з міжнародною участю) «Неперервна освіта: актуальні дискурси». 15 – 16 жовтня 2020 р.   Закарпатський інститут післядипломної педагогічної освіти.

Olga Kronda. Mobile Learning Approach as a Supplementary Line in the Organization of the Studying Process in Higher Education Institutions, proceedings. II Annual Conference on Current Foreign Languages Teaching Issues in Higher Education., Kyiv, May, 14, 2020.