Інформація про засідання ректорату – оперативного штабу реагування та забезпечення життєдіяльності університету від 10 травня 2022 року
10 травня під головуванням ректора М.З.Згуровського відбулося чергове засідання ректорату – оперативного штабу реагування та забезпечення життєдіяльності університету. Розглянуто низку питань поліпшення організації освітнього процесу в умовах режиму воєнного стану, а також забезпечення життєдіяльності та його безпеки університету.
Виступили: М.З.Згуровський, О.А.Жученко, А.А.Мельниченко, Н.В.Семінська, В.А.Пасічник, М.Ю.Ільченко, А.В.Ковтун, В.А.Кондратюк, О.А.Іщенко, Л.Г.Субботіна, С.І.Барабаш, М.О.Безуглий, І.В.Степанюк.
Основні питання, які розглянуто на засіданні, та рішення, що було ухвалено:
1. Забезпечується постійний контроль проведення освітнього процесу в дистанційному режимі. Контроль і перевірка здійснється в тому числі й через «Електронний Кампус». Число скарг і порушень невпинно зменшується, ті, що є, одразу опрацьовуються (О.А.Жученко, М.М.Мельниченко). .
2. Проведено семінар-нараду з відповідальними особами за формування навчальних планів на факультетах і кафедрах. Найкраще впоралися з цим ПБФ та ІПСА, де станом на сьогодні підготовлено 100% навчальних планів. Підбито підсумки кампанії обрання студентами дисциплін вільного вибору в системі MyKPI, обговорено питання щодо підготовки до нового навчального року та його особливостей. Також проведено нараду з завідувачам кафедр – гарантами освітніх програм, на якій розглядалися нові програми, за якими набір студентів проводитиметься вперше, серед інших обговорено і питаня акредитації цих ОП (О.А.Жученко, М.М.Мельниченко).
3. Завершено семестровий контроль у студентів 4 курсу, у тому числі й з ліквідацією академічної заборгованості. Семестровий контроль пройшла переважна більшість студентів. Підсумки семестрового контролю такі: взяли участь 3546 студентів, з них 89% склали іспити без перескладань, перескладали іспити 227 студентів (6,4%). Оформили індивідуальний графік навчання 132 студенти (3,7%). 15 студентів взяли академічну відпустку (4,2%). Відрахованих студентів за результатами семестрового контролю немає (О.А.Жученко, М.М.Мельниченко, Н.В.Семінська).
4. Офіційно стартувала вступна кампанія 2022. Відбулося засідання Приймальної комісії. Строки зарахування та проведення всіх обов’язкових її організаційних заходів зміщено майже на місяць: на бюджетну форму навчання на бакалавраті зарахування відбудеться не раніше 5 вересня, до магістратури – не раніше 25 вересня. Видано наказ про затвердження складу атестаційних комісій з прийому вступних іспитів до магістратури. На поточному тижні мають бути затверджені програми фахових вступних випробувань для вступників до магістратури (О.А.Жученко, М.М.Мельниченко).
5. Оголошено конкурс на заміщення вакантних посад науково-педагогічних працівників. На конкурс винесено 4 позиції завідувачів кафедр, 14 професорів і приблизно 70 НПП від асистентів до доцентів. Конкурс по термінах практично збігатиметься за щорічним звітуванням НПП про виконання умов контрактів та індивідуальних планів роботи. Умови конкурсу опубліковано в «Київському політехніку» і розміщені на сайті університету (О.А.Жученко, М.М.Мельниченко).
6. Отримано позитивний звіт експертної групи з акредитації освітньої програми рівня PhD з фізики, його передано на розгляд Галузевої експертної ради з фізики. Крім того, минулого тижня університет подав останню в цьому навчальному році ОП також рівня PhD по 125 спеціальності («Кібербезпека»). Акредитація програм, які були розглянуті університетом і ГЕР раніше, орієнтовно 17 травня будуть винесені на затвердження Колегії НАЗЯВО (О.А.Жученко).
7. У зв’язку з початком приймальної кампанії активізується моніторинг університетських інформаційних ресурсів, оскільки значення їх як інструментів донесення інформації про КПІ в цей період стає особливо значним. Це сайти кафедр, факультетів, їхні сторінки в соціальних мережах тощо. Там має постійно розміщуватися свіжа інформація щодо особливостей діяльності цих підрозділів, нових умов прийому і такого іншого (А.А.Мельниченко, М.М.Перестюк).
8. Здійснюється супровід практики. Практика для бакалаврату розпочалася з 2 травня. Більшість студентів проходять її у підрозділах університету, тому щоб вона не стала формальністю, здійснюється ретельний моніторинг цієї роботи (А.А.Мельниченко).
9. Університет взяв участь у нараді МОН щодо розробки та впровадження програми для університетів з курсу «Розробка та просування ІТ-продукту» за проєктом «Бізнес йде до університетів». Це курс, розрахований не лише на студентів ІТ-спеціальностей, але й на тих, хто навчається й за іншими напрямами. У цьому проєкті взяли участь 6 університетів, у тому числі й КПІ. Базовим в нас було визначено 2 факультети – ФІОТ і ФММ. Курс буде впроваджено з вересня цього року (А.А.Мельниченко).
10. 9 травня підготовлено і розіслано інформаційного листа щодо зарахування підготовлених випускниками магістратури наукового спрямування статей для наукових журналів, які не були опубліковані через початок війни (А.А.Мельниченко).
11. МОН спільно з компанією «Google» запропонували розширення можливостей платформи «Google Workspace for Education». Університет подав відповідну заявку (А.А.Мельниченко).
12. Відновлено роботу з впровадження Інтернет-платформи з працевлаштування. Днями відбудеться її тестування (А.А.Мельниченко, М.М.Перестюк).
13. Відбулося засідання Бюджетної комісії, на якій розглянуто питання встановлення цін на навчання на наступний рік. З огляду на ситуацію в державі та скасування наказу про індикативні ціни, ухвалено рішення для 1 і 2 рівнів освіти (бакалаврського і магістерського) ціни не підвищувати. Оплату студентами контрактів на навчання відтермінованоно на час дії воєнного стану (Л.Г.Субботіна, А.А.Мельниченко, Н.В.Семінська).
14. Центр тестування 10 травня розпочав проведення випускної атестації слухачів системи доуніверситетської підготовки. Вона триватиме до кінця травня. Надалі інформацію про її підсумки і бали сертифікатів, які отримали випускники, буде передано до Приймальної комісії. З огляду на нові правила вступу, на деякі спеціальності буде проводитися прийом за цими сертифікатами. Здійснюється набір на наступні періоди навчання. Відкрито новий напрям – 12-місячний курс навчання. З огляду на ситуацію в країні, тим, хто на ньому навчатиметься, буде дозволено оплачувати навчання помісячно. Щодня в університеті працюють дві знімальні групи КПІ-медіа (М.М.Перестюк).
15. Розпочали працювати гуртки для студентів: «Авіаційна інженерія» (ННІАТ), «Smart технології та роботизовані системи» (ФЕЛ), «Теорія і практика з теоретичних основ електротехніки» (ФЕА), «Нестандартні та олімпіадні задачі аналізу та теорії ймовірностей» (ФМФ), «Medical Acoustics» (ФЕЛ) (Н.В.Семінська).
16. Відновлено роботу секцій з футболу, волейболу, КПІ-Скеля. Почали працювати 3 творчі колективи ЦКМ: вокальний ансамбль естрадного співу «Сьоме почуття», Народна студія живопису та графіки «Гармонія», Хіп-хоп формація «ЕЙЧ-ДІ-ТІМ» (Н.В.Семінська).
17. Першокурсниця НН ФТІ Яна Калісецька у складі команди українських студенток вирушила на Міжнародний турнір фізиків до Колумбії (Н.В.Семінська).
18. Проведено 2 профорієнтаційні зустрічі з майбутніми вступниками в рамках КПІАбітTalks. Загалом з лютого місяця проведено 49 Днів відкритих дверей. Продовжено традиційні онлайн-зустрічі з учнями українських шкіл та їхніми батьками. Минулого тижня проведено 3 зустрічі з представниками шкіл (вступники, батьки, вчителі) м. Гореничі, м. Чернігова, м. Вінниця (Н.В.Семінська).
19. Проведено засідання ради з житлових та соціально-побутових питань, на якій прийнято позитивні рішення щодо розміщення у гуртожитках співробітників, що втратили житло та родичів студентів з окупованих територій (Н.В.Семінська).
20. З ініціативи студентів та на замовлення волонтерської організації «Спільна справа» гуманітарний штаб університету зібрав та передав допомогу (продукти харчування) мешканцям сіл навколо смт Макарів (Н.В.Семінська).
21. Проведено робочу нараду щодо створення інформаційної системи супроводу міжнародних проєктно-грантових заявок. Напрацьовано алгоритм взаємодії на трьох рівнях: керівники проєктних заявок, заступники деканів/директорів з наукової роботи та з міжнародної діяльності, декани/директори. У хмарному середовищі створено інформаційну систему обліку та управління підготовкою міжнародних проєктно-грантових заявок (В.А.Пасічник, С.І.Сидоренко).
22. Проведено корегування обсягів фінансування наукових досліджень (В.А.Пасічник).
23. Здійснено аудит бюджетної тематики, яка виконується в університеті, щодо запланованих об’єктів права інтелектуальної власності (В.А.Пасічник).
24. Отримано 6 патентів на корисні моделі (В.А.Пасічник).
25. Проведено робочу нараду стосовно стратегічних перспектив розвитку Науково-технічної бібліотеки КПІ та її сервісів як складової освітньо-науково-інноваційної екосистеми університету (В.А.Пасічник, О.ВА.Бруй).
26. Подано заявку на вступ КПІ ім. Ігоря Сікорського до консорціуму ORCID (В.А.Пасічник, С.І.Сидоренко).
27. Підготовлено і подано до МОН звітну інформацію щодо реалізації середньострокових пріоритетних напрямів інноваційної діяльності загальнодержавного рівня у 2021 р. (В.А.Пасічник).
28. Для вдосконалення Методики наукової атестації закладів вищої освіти/наукових установ України підготовлено та надіслано до МОН опис процедур проходження наукової атестації та ролі учасників процесу (В.А.Пасічник).
29. Представники Центру 4.0 КПІ ім. Ігоря Сікорського провели зустріч з розробниками стартапу «SMARTZAVOD» щодо можливостей співпраці, зокрема участі в міжнародних проєктах (В.А.Пасічник).
30. Університет взяв участь в Online Bar Camp for Ukrainian Higher Education Managers, організованому університетом м. Мюнстер і університетом Лейбніца м. Ганновер (Німеччина). Обговорювалися проблеми та генерувались пропозиції щодо підтримки вчених, які виїхали за кордон, підвищення їх кваліфікації у цих умовах (В.А.Пасічник, С.І.Сидоренко).
31. Комісія Вченої ради з наукової та інноваційної діяльності розглянула результати експертиз 36 наукових шкіл з метою їх перезатвердження (М.Ю.Ільченко).
32. Комісія з міжнародної діяльності в співпраці спільно з ДМС вдосконалює взаємодію з Японією (М.Ю.Ільченко, С.І.Сидоренко).
33. 11 травня представники КПІ братимуть участь у засіданні Президії НАНУ з Космічної діяльності. З доповіддю про унікальний досвід КПІ в космічній галузі виступить голова Вченої ради КПІ М.Ю. Ільченко (М.Ю.Ільченко).
34. Розпочато системну роботу з партнерами щодо входження КПІ до European Research Area (Європейський дослідницький простір). Цьому питанню було присвячено зустрічі ректора КПІ з Президентом державного університету Арізони (США) та ректором Американського університету в Києві, з ректором Познанської політехніки Теофілом Ясиновським, із співзасновником Українсько-Польського центру КПІ Вальдемаром Сівінські (С.І.Сидоренко).
35. На рахунок «Фонду підтримки КПІ» надійшла благодійна допомога у розмірі 100 тис. грн від Секції вихованців КПІ в Польщі (С.І.Сидоренко).
36. Благодійна допомога КПІ у розмірі 66 тис. грн надійшла особисто від професора Ічіро Ямамото, керівника компанії «Хьюмен Рісорція» (Human Resocia Co., Ltd.), яка є партнером КПІ (С.І.Сидоренко).
37. На території студмістечка біля 10-го гуртожитку невідомі особи 7 травня підпалили сміттєві баки. Було викликано пожежників, але до їхнього приїзду з вогнем власними силами практично впоралися чергові студмістечка. Було складено відповідного акта з реєстрацією виклику. Ніхто не постраждав, не постраждала і будівля (В.А.Кондратюк, О.А.Іщенко).
38. Тривають планові роботи з благоустрою території університету та облаштування нового парку вздовж вулиці Борщагівської. Сформовано шар родючого грунту на його клумбах і майбутніх зелених зонах. Продовжувалося формування його пішохідних доріжок і проводилася підготовка до укладення тротуарної плитки. Тривають роботи і з облаштування скверику за корпусом №1: на поточному тижні розпочнеться укладення бруківки на його хіднику (В.А.Кондратюк).
39. Служба Головного енергетика і служба Головного механіка завершили ремонт і відновлення електричних опор вздовж Паркової алеї та у парковій зоні. Далі ця робота проводитиметься в центральній частині університетського кампусу (площа Знань і навколишні будинки). Також продовжено профілактичний огляд і ремонтні роботи інженерних мереж у навчальних корпусів. Результатом цього обстеження є незначне скорочення водоспоживання за рахунок ліквідації протікань, а також заощадження електроенергії на суму 219 тисяч гривень – за рахунок усування несправностей в електромережах та інших заходів (В.А.Кондратюк).
40. Керівництво університету та працівники господарських служб відвідали притулок для тварин з деокупованих міст і сіл Київщини. Вирішено низку технічних питань щодо їхнього розміщення, створення вольєрів для великих тварин, які надходитимуть і з інших місць України, та інших питань. Роботу зі спорудження нових приміщень для тварин буде завершено цього тижня. Студенти-волонтери доглядають за тваринами, організовано постачання кормів. Забезпечується інформаційна підтримка діяльності притулку: про нього вже зняли кілька сюжетів центральні телеканали, з’вяилося декілька дестятків публікацій про нього в електронних друкованих ЗМІ, інформація про тварин поширюється через Інтернет-ресурси. (В.А.Кондратюк, М.М.Перестюк).
41. На попередньому тижні сталася аварія на лінії холодного водопостачання корпусів №№20 і 21. Її було вчасно виявлено і оперативно проведено ремонті роботи. Водопостачання відновлено (В.А.Кондратюк).
42. Представники КП «Київтеплоенерго» 9 травня почали відновлення благоустрою та асфальтного покриття після ремонтних робіт, які проводилися внаслідок аварії тепломережі біля корпусу №1 неподалік енергокриза. На цьому тижні роботу буде завершено (В.А.Кондратюк).
43. На попередньому тижні пройшов благодійний турнір з футболу на користь ЗСУ. Зібрано понад 4 тисячі гривень. Участь у ньому взяли 4 команди – команда ветеранів КПІ, команда працівників поліції Солом’янського району, збірна команда КПІ з футзалу і команда студентів-волонтерів. Для участі в наступних турнірах запрошуються студенти. До їхньої консолідації та формування команд слід долучитися органам студентського самоврядування та студентській профспілці (В.А.Кондратюк, ЦФВС).
44. 8 травня було проведено майстер-клас з квілінгу для дітей, які мешкають з батьками на території КПІ, – їх 17. Такі майстер-класи проводяться щотижня, але планується робити їх частіше (В.А.Кондратюк, О.А.Іщенко).
45. Планується перевірка стану підготовки до літнього оздоровчого періоду бази відпочинку «Політехнік». Відновлено зв’язок з базою «Маяк». Роботи з ремонту її обладнання та благоустрою території там також проводяться (В.А.Кондратюк).
46. Триває активна співпраця з Солом’янським районним управлінням поліції. Відпрацьовуються певні методи посилення охорони та безпеки території університету. Перевірку роботи з забезпечення правопорядку 9 травня провів особисто начальник районного управління. Він високо оцінив роботу працівників департаменту безпеки та особливо відзначив діяльність студентів-волонтерів територіальної оборони університету. Погоджено план спільних дій до кінця травня, зокрема в напрямі застосування ІТ-технологій та кібербезпки (В.А.Кондратюк).
47. На попередньому тижні на території університетського кампусу було зафіксовано 24 порушення комендантської години. Студентів і працівників КПІ серед порушників не було. Здебільшого це були люди, які мешкають на прилеглих територіях. На них складено відповідні адміністративні протоколи (В.А.Кондратюк).
48. На попередньому тижні після проведення спеціальної операції було затримано особу, яка систематично робила на території університету закладки наркотичних речовин. Лише за останній тиждень вона зробили 13 закладок важких наркотиків. Це одна людина зі злочинної групи, членів якої затримано. Проводяться слідчі дії (В.А.Кондратюк).
49. Бюджетне фінансування за травень університет отримав повністю. Його обсяг скорчено, оскільки МОН зменшило фінансування університетів. Проведено засідання бюджетної комісії, на якому було прийнято рішення про те, як університет працюватиме, щоб вкластися в обсяги фінансування, що залишається після його корекції МОН. Готується наказ щодо порядку виплати зарплати працівникам у травні. МОН готує роз’яснення щодо виплати зарплати працівникам, які, перебуваючи за кордоном, працюють у дистанційному режимі. Проводиться робота з нарахування індексації. МОН відкорегувало стипендіальний фонд і це дасть можливість поліпшити ситуацію з регулярністю виплати стипендій аспірантам. Казначейство повернулося до Києва і почало працювати: платежі проходять, особливо по тих статтях, які забезпечують життєдіяльність університету. Проводиться робота зі складання нових кошторисів по договорах на виконання наукової тематики у зв’язку зі скороченням фінансування науки (Л.Г.Субботіна).
50. Триває робота з поселення в гуртожитках співробітників, які втратили житло внаслідок війни, та родичів студентів з окупованих територій. Також проводиться виселення тих студентів, які виявили бажання виїхати з гуртожитків. Усі послуги мешканцям студмістечка надаються у штатному режимі. Цілодобово працює аварійно-диспетчерська дільниця, яка у разі необхідності виконує профілактичні заходи та оперативно ремонтує інженерні мережі гуртожитків. Тривають роботи з благоустрою зелених зон і зон відпочинку (покіс трави на зелених зонах, прибирання сухостою, торішнього листя тощо). Проводиться моніторинг виявлення критичних психологічних станів мешканців студмістечка. Крім того, студентів інформують про необхідність дотримання правил перебування поза гуртожитками, особливо в вечірній і нічний час, а також про необхідність утримуватися від виїздів на природу в зв’язку з небезпекою зіткнутися з мінами (О.А.Іщенко).
51. Науково-технічна бібліотека минулого тижня почала надавати всі послуги читачам в офлайн-режимі з 9-00 до 17-00. Кількість відвідувачів зростає. Надаються консультації науковцям і студентам, підписуються обхідні листки, забезпечується інформаційна підтримка освіті та дослідженням. Створено групу для напрацювання пропозицій щодо вдосконалення інтеграції бібліотеки з навчальним і науковим процесом. (О.М.Бруй, С.І.Барабаш).
52. На минулому тижні в Науково-технічній бібліотеці пройшла лекція відомого києвознавця Михайла Кальницького «Київські політехніки в часи важких випробувань», яка зібрала дуже багато переглядів на різних Інтернет-ресурсах. Спільно з ДНВР НТБ готує проведення Дня абітурієнта. Готується проведення заходів у межах Всеукраїнського дня вишиванки, який цього року проходитиме 19 травня під гаслом «Твоя вишиванка –духовна зброя» (О.М.Бруй, С.І.Барабаш).
53. НТБ активно співпрацює з бібліотеками Вроцлавської, Варшавської та Познанської політехніки. На цьому тижні там проходить тиждень бібліотек (С.І.Барабаш).
54. Профком співробітників продовжує підтримувати обладнанням та спорядженням підрозділи ЗСУ, де служать працівники КПІ. На минулому тижні такого оснащення передано приблизно на 15 000 грн. Крім того, ведеться облік працівників, житло яких було зруйноване або пошкоджене внаслідок військовий дій. Станом на тепер в університеті зареєстровано 23 таких родини. Колеги київських політехніків з Варшавської Політехніки 8 травня організували благодійний концерт на підтримку України, а зібрані кошти надходять на рахунок Профкому для грошової підтримки працівників, у яких зруйноване/пошкоджене житло (М.О.Безуглий).
55. Профком студентів провів 6 травня на Поляні КПІ благодійний ярмарок на користь ЗСУ. Зібрано 16 000 гривень. На них придбано амуніцію для підрозділу, в якому служать студенти ФТІ. Очікується її прибуття з-за кордону. Ярмарок не завершено, а переведено в онлайн-режим на Facebook та в Теlegram. На ньому можна буде придбати й товари, яких не було представлено 6 травня. Зібрані кошти також спрямовуватимуться на потреби ЗСУ. Відновлюється спортивно-масова робота зі студентами (І.В.Степанюк).